Tuesday, August 4, 2009

Tercabut juga akhirnya !!!

Aduh!!! sakit bukan kepalang. Sakit gigi datang lagi dan kedatangannya pasti meragut kebahagian hidup. Hilang satu nikmat. Nikmat itu terasa apabila ia pergi, dan mulalah aku menginsafi apa yang berlaku sebelumnya. Muhasabah untuk aku dan semua.

Ketika menunggu di Hospital Mersing untuk mencabut gigi....

" KUALA LUMPUR: Pemuda Umno Wilayah Persekutuan menawarkan khidmat bantuan guaman secara percuma kepada penjaja dan peniaga di Jalan Masjid India dan kawasan sekitarnya bagi menuntut ganti rugi daripada penganjur demonstrasi membantah Akta Keselematan Dalam Negeri (ISA) di sini Sabtu lalu. "

Umpama bulan jatuh ke riba BN dapat peluang,

Penganjur Demonstrasi membantah ( ISA )memobilasi rakyat seramai mungkin untuk menyatakan dengan SERIUS ISA wajar di hapuskan. Kuasa rakyat di zahirkan dengan himpunan aman tanpa merosakkan harta benda awam.

selepas itu....

Media keluar kenyataan,

" boleh tuntut ganti rugi dengan penganjur himpunan " boleh membuat pengaduan ke Biro Pengaduan Awam. Himpunan semalam telah menyebabkan kerugian yang besar maka wajar untuk menuntut ganti rugi. Kerajaan sedia membantu kepada rakyat yang menanggung kerugian dengan tolong bantu untuk minta ganti rugi.

Dua-dua memobilasi rakyat.

no 55 sila masuk,

akhirnya setelah lama menunggu nama ku dipanggil untuk dkerjakan oleh doktor-doktor di dalam. 2 jarum dicucuk ke dalam mulut. Rasa macam digigit semut. Lama jugalah nak proses untuk mencabut gigi ini sampaikan 2 orang doktor bertukar ganti. Katanya gigi ini tidak mahu keluar, keras sangat.

Alhamdulillah !!! akhirnya tercabut juga.
tapi sakit tidak terus hilang, masih berdenyut lagi urat-saraf ini. Harus cepat pulang untuk mengambil adik di sekolah. ok Moga Jumpa Lagi.

memBlog untuk menyatakan diri ini masih hidup, andai kata suatu hari nanti BLOG ini tak diupdate mungkin,kembara di bumi ini sudah berakhir.

Insan musafir berkelana mencari redha Ilahi, rebah, tersungkur di lereng-lereng kehidupan namun aku harus bangun menuju ke perbukitan ITU.

aceraspire3680 : )

No comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © putra_dz@yahoo.com blogger www.duwe.blogspot.com 2009

KEMBALI