Saturday, September 12, 2009

Amni dan Sufian



9 September 2009

Bertolak dari Bandara Pekanbaru, Riau tepat jam 8.45 pagi dan sampai di LCCT pukul 10.40. Seperti yang dijanjikan dan tanpa paksaan ada orang datang untuk menyambut kepulanganku satelah 'sebulan' berada di Indonesia. Mula-mula tu tak terfikir langsung pun, hanya sekadar mengajak untuk bertemu 2 ulama 'want to be'. Syed Amni dan Wan Sufian. Rakan sekelas, teman bergurau sahabat seperjuangan sewaktu 6 tahun berada di Maahad Muhammadi.

dan hari ini kami bertemu kembali...
kebetulan dia orang balik bercuti dan masa yang kosong kat malaysia ni mesti di manfaatkan.

Amni dengan 'trademark' hah caro dio. Badan maintain tak besar macam dulu dan Sufian Stay macho cam dulu.

1 malam kat rumah Sufian. Terima kasih kerana menaja berbuka puasa dan bersahur. Di situ aku mendapat satu motivasi tatkala melihat Tesis Ph.D Dr. Wan Hassan ayah kepada Sufian.

malam ke-2 bermalam di DQ. Walau sebulan meninggalkannya kenangan itu tidak boleh di musnahkan. Sebelum aku keluar hari tu, dah sebut kat usrah Hizz, jgn buat usrah wida'. Tiada usrah akhir bahkan kita akan teruskan sampai bila-bila. Masa yang ada amat terhad dan tidak boleh lama di situ. Alhamdulillah, sebelum berangkat sempat buat usrah dan juga sempat meninggalkan wasiat. Moga teruskan usaha dan doa. Kalau dah berjaya tu jangan lupakan kita pula.

Train lambat jadi tak berkesempatan jugalah berbuka di UIA bersama-sama sahabat di sana. Sorry mohon ampun dan maaf la yae Syukri dan Faris dan yang lain-lain.

malam ke-3 Umah Amni. Banyak juga la yang kami diskusikan. Bagaimana sahabat2 di Syria sehinggalah apa yang berlaku di Malaysia.Sempat juga bertemu Pak Syed ayah kepada Amni. Betul katanya Malaysia dan Indonesia macam adik dengan abang. Dari rumpun melau yang sama kenapa perlu bergaduh dan dalam masa yang sama boleh memberikan keuntungan pada orang lain.

Perancangan awal nak pergi ke Markaz Pas Taman Melewar, 12 hari bulan sebab ada Ceramah Perdana Badar Kubro. Ahli panel Tuan Presiden, Mat Sabu dan Ust Idris Ahmad tapi terpaksa di batalkan dan terus pulang ke Mersing





kemana kita pergi, mengembara dan bermusafir mencari ilmu, suatu hari nanti kita mesti bertemu untuk bersama dalam soff perjuangan.

" adakah agama akan menyusut sedangkan aku masih hidup??"

duwe.blogspot.com
duwe87@yahoo.com

No comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © putra_dz@yahoo.com blogger www.duwe.blogspot.com 2009

KEMBALI